Phil Spencer, Bethesda’nın Kısmen Bağımsız Çalışmaya Devam Edeceğini Söylüyor
Microsoft, 2018’in Kasım ayındaki X018 etkinliğinde Obsidian Entertainment ve inXile stüdyolarını Microsoft Game Studios bünyesine kattığını açıkladığında, özellikle de bu iki stüdyonun sıkı hayranları kuşkularını bildirmekte gecikmemişti. Sonuçta her iki stüdyo da ana akım oyunlarından çok daha niş kitlelere takip eden RYO’larıyla meşhurdu. Microsoft o zamanlar da endişeye mahal olmadığını, stüdyoların bildikleri işleri yapmaya devam edeceğini söylemişti.
Sonrasında Obsidian’dan The Outer Worlds gördük, bir yan proje olan Grounded ile karşılaştık ve son olarak da yeni AAA RYO’ları Avowed’un varlığını öğrendik. inXile ise kısa süre önce harika bir izometrik RYO’yla, Wasteland 3 ile karşımıza çıktı.
Microsoft’un Bethesda ve diğer ZeniMax stüdyolarını almasının ardından da benzer bir soru işareti oluştu bazı oyuncuların kafasında ama Phil Spencer bu konuda rahat olunuz mesajı veriyor. CNET’e konuşan Spencer, stüdyoların kültürlerini korumanın son derece önemli olduğunu, böylece hayranlarının sevdiği türde oyunları yapmaya devam edeceklerini söylerken, Bethesda’nın kısmen bağımsız olarak çalışmaya devam edeceğini belirtmiş.
“Önemli olan bu ekiplerin kültürleri. Onları kendimize dönüştürmek değil” diyor Spencer.
Bethesda’nın iç yapısı çok büyük ölçüde değişmeden kalacak ama elbette stüdyoların bundan sonraki yeni nesil oyunlarının dağıtımında bazı değişiklikler olacak. Örneğin tüm bu oyunların daha ilk günden Game Pass’e gelecek olması gibi. Bethesda’nın ‘kısmen bağımlı’ olduğu taraf daha çok işin yayıncılık kısmı olacak gibi görünüyor.
Sizi bilmem ama Phil Spencer’ın vizyonunu düşününce Microsoft’a bu konularda çok güveniyorum ben. ZeniMax stüdyolarının da çizgilerini değiştirmeden bildikleri işi yapacaklarına inancım tam.