Hideo Kojima, MGS serisine dair 14 yıllık sırrı açıkladı!
![Hideo Kojima, MGS serisine dair 14 yıllık sırrı açıkladı! 1 hideo kojima mgs serisine dair 14 yillik sirri acikladi 4X6Zuvvu](/wp-content/uploads/2024/10/hideo-kojima-mgs-serisine-dair-14-yillik-sirri-acikladi-4X6Zuvvu.jpg)
![Hideo Kojima, MGS serisine dair 14 yıllık sırrı açıkladı! 1 hideo kojima mgs serisine dair 14 yillik sirri acikladi 4X6Zuvvu](/wp-content/uploads/2024/10/hideo-kojima-mgs-serisine-dair-14-yillik-sirri-acikladi-4X6Zuvvu.jpg)
Metal Gear Solid: Peace Walker, 14 yıl evvel PSP için piyasaya sürüldüğünden beri, birçok hayran neden serinin numaralı oyunlarından biri olarak olarak (MGS 5) çıkmadığını merak ediyordu: Artık ise serinin ünlü yönetmeni Hideo Kojima, bu kararı ‘yurt dışı pazarlama’ nedeniyle aldıklarını açıkladı.
Hideo Kojima: PR nedeniyle alınan bir karardı!
Kojima, yaptığı yeni bir paylaşımda, “MGS4’ü yarattıktan sonra, özel bir oyun motoruna olan muhtaçlığı güçlü bir halde hissettim” dedi. O periyotta oyun dünyasındaki büyük ilerlemenin lakin yeni bir motor ile mümkün olacağına inanan Kojima, bu doğrultuda Fox Engine’in geliştirilmesini istedi.
![Hideo Kojima, MGS serisine dair 14 yıllık sırrı açıkladı! 2 hideo kojima mgs serisine dair 14 yillik sirri acikladi 0 AEwOlncY](/wp-content/uploads/2024/10/hideo-kojima-mgs-serisine-dair-14-yillik-sirri-acikladi-0-AEwOlncY.jpg)
![Hideo Kojima, MGS serisine dair 14 yıllık sırrı açıkladı! 2 hideo kojima mgs serisine dair 14 yillik sirri acikladi 0 AEwOlncY](/wp-content/uploads/2024/10/hideo-kojima-mgs-serisine-dair-14-yillik-sirri-acikladi-0-AEwOlncY.jpg)
Fox Engine, daha sonra Metal Gear Solid V: The Phantom Pain üzere oyunlara güç verecekti. Fakat o süreçte Kojima, seriyi farklı bir tarafa taşımak, öbür platformlara yaymak istediğini belirtti.
Peace Walker’ın aslında başlangıçta Metal Gear Solid 5: Peace Walker olarak isimlendirildiğini belirten Kojima, “Ancak, yurt dışı pazarlama takımından gelen güçlü bir muhalefetle karşılaştık, bu yüzden oyunun numaralı başlığını düşürdük” şeklinde konuştu.
PSP platformu için geliştirilen oyun, gaye kitlesini de daha genç yaş kümesine, ortaokul ve lise öğrencilerine indirdi. Bu atakla genç hayranlar kazanmayı ve ailelerin çocuklarıyla birlikte bu oyunu oynamalarını sağlamayı hedeflediklerini tabir etti.
Peace Walker’ın bir periyot Metal Gear Solid 5 ismiyle geliştirildiği biliniyordu fakat bu isim değişikliğinin gerisindeki net sebepler bugüne kadar tam olarak açıklanmamıştı. Kojima’nın kendisi de Peace Walker’ı “MGS5 düzeyinde bir oyun” olarak nitelendirmişti. Bununla birlikte, hayranlar uzun müddettir Konami’nin taşınabilir bir oyunu ana serinin numaralı bir oyunu olarak pazarlamak istemediğini düşünüyordu.
Bu son açıklamalar, serinin derin tarihine dair kıymetli bir perdeyi ortalarken, Peace Walker’ın neden numarasız bir oyun olarak kaldığını ve serinin ana akım üretimlerinden biri olmadığını da netleştirmiş oldu.
Siz de bahisle ilgili görüşlerinizi bizle yorumlarda paylaşınız.
![Hideo Kojima, MGS serisine dair 14 yıllık sırrı açıkladı! 3 hideo kojima mgs serisine dair 14 yillik sirri acikladi 1](/wp-content/uploads/2024/10/hideo-kojima-mgs-serisine-dair-14-yillik-sirri-acikladi-1-rQxKDwFC.jpg)
![Hideo Kojima, MGS serisine dair 14 yıllık sırrı açıkladı! 3 hideo kojima mgs serisine dair 14 yillik sirri acikladi 1](/wp-content/uploads/2024/10/hideo-kojima-mgs-serisine-dair-14-yillik-sirri-acikladi-1-rQxKDwFC.jpg)